söndag 26 juni 2016

Mera garn!

Nu har jag färgat garn igen. Det är alltid lika spännande för man vet aldrig i förväg hur färgerna ska bli med olika blandningar av färgpulver. Väldigt spännande också med tanke på att ljuset vid spisen är så dåligt... Man får gissa sig till om det blir bra eller inte och så kommer den stora överraskningen när garnerna tas upp ur grytan och betraktas i dagsljus. "Ååååhh!" eller "Euw!" Man står där vid grytan och kikar ner och hoppas på det bästa. Ibland blir det som förra gången - fasansfullt. Eller så blir det som den här gången - lite bättre och fantastiskt. 

Det flamfärgade garnet från förra gången fungerade faktiskt utmärkt när jag väl började sticka en sjal med det. Inte alls så tokigt faktiskt. Det knallgula garnet färgade jag om i en röra av guldockra, orange och blågrönt. Inte så dumt! När jag ändå var i färgartagen fick jag till ytterligare en färgkombination till min egen Ulrichasjal. Så småningom kommer mönstret på sjalen plus mitt egna färgade garn att komma till försäljning. Väldigt spännande! Mer om det senare i sommar. Håll utkik vettja! 

Garn!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar