måndag 28 september 2015

När en mamma ska vila!

En tidig kväll efter kvällsmaten uttryckte jag en önskan om att gå och vila, fullständigt utschasad. Sagt och gjort! Jag valde att lägga mig i sonens säng i de äldsta barnens gemensamma rum (dumt kan man ju tycka så här i efterhand). Det var fint väder och barnen var ute och lekte. Perfekt! I ungefär 30 sekunder låg jag där och vilade och njöt av lugnet och ensamheten innan alla barnen (helt osannolikt - de var ju ute och lekte alldeles nyss...) stormar in i rummet. Jag ligger kvar, gör mig osynlig och låtsas som ingenting. Mellan O förstår någonstans att jag fösröker vila och hämtar till slut sin nalle Bosse. "Du ska få ha den här", säger han. "Bosse är jättebra när man ska somna". Gulligt och omtänksam, javisst! Men nu hjälper inte det så mycket när man dessutom har en femåring som klättrar runt på en med mantrat: "Mamma du sover inte mamma du sover inte mamma du sover inte mamma du sover inte... Nu har du inte somnat..."

Typ lite så...!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar