torsdag 30 april 2015

Virkad filt - igen!

Ja, här kommer den igen, min filt som jag har skrivit om tidigare. Och nu är den färdig!!! Äntligen! För den som är intresserad av mönstret kan ni hitta det här. Kanten runtom har jag virkat med kräftmaskor och garnet är Tusindfryds Hverdagsuld.

Nu när jag ser förra inläggets färger inser jag att färgerna gör sig mer rättvisa i det här inlägget. De är i verkligheten mycket klarare än de gråaktiga bilderna jag lyckades åstadkomma i vintras. Det kan ju ha med ljuset att göra...

Lustigt nog är den här filten starkt förknippad med läxläsning. Den har varit ett perfekt projekt under alla läxläsningstimmar tillsammans med barnen. I den här familjen är det jag som står för läxläsandet och nej, det är verkligen ingen uppoffring. Jag tror att den äkta mannen sedan länge listat ut att jag gärna läser läxorna med barnen eftersom det då också ger mig en stunds "skapa-av-garn-tid". Listigt va? Nå, nu tycker jag ju också att det är en väldigt mysig stund tillsammans med de små liven. Och nu kommer jag att i denna filt också ha ett fint minne av alla dessa mysiga stunder av läxläsning. Det är många engelska glosor, rättstavningsord och högläsningsstunder invirkade i den.


Bilderna som följer är Instagrambilder. Ni som följer mig där får utså dem än en gång. :-)
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar