fredag 26 september 2014

Filten är färdig...

...och Svartpeppar är förtjust!



Man kan vara under filten...


Man kan riva och klösa i den...



Rulla runt i den...



Men till slut finns det annat som lockar...



Sorti...



Kvar blir filten och mina träskor! 

Efter den här bildsekvensen skulle man kunna tro att filten är till katterna. I alla fall tycks Svartpeppar tro det... Men från början var den tänkt till Stora S som under vinterhalvåret gärna virar in sig i en filt i soffan på morgnarna. Mest för att det är kul att göra en men också för att slippa de fula fleece-filtarna påbörjade jag en virkad mormorsrutefilt förra hösten. Lagom till denna höst är den färdig. Dags att påbörja nästa!!! Jag har redan garnet och färgerna i huvudet :-)






2 kommentarer:

  1. Vet inte om det är min dator eller vad, men jag kan bara se fula färgfält istället för dina fina bilder : (

    SvaraRadera
  2. Men va bra! Jag kunde se alla bilderna på min mail!

    SvaraRadera