onsdag 23 juli 2014

Loppis igen!

Vi har haft barnvakt (vilket är tämligen sällsynt) ett par dagar och vad passar då bättre att göra än att gå på loppis. Tillsammans med min man den här gången och kanske inte så rafflande som förra gången jag var på loppis och övertalade min väninna att köpa några snygga skor. Den här gången var det min tur att hitta skor. Kolla!




Och när skall jag använda dem? Några förslag? Nå, de kostade mig 35 riksdaler så de kan få stå framme bara för att de är så snygga. Vem behöver använda det man köper...?


Och titta här - här är jag minsann! Här är jag i min nya hatt! Ännu ett loppisfynd. Jag tycker hattar är fantastiskt snyggt men hittar sällan någon som passar mig. Varken i modell eller storlek. I synnerhet inte i storlek eftersom jag har ett minihuvud. "One size fit all" är en stor lögn. När jag ska köpa solglasögon får jag kolla barnsortimentet och det känns ju inte så inspirerande. Musse Pigg och rosa blommor i all ära men det är kanske inte riktigt vad jag skulle vilja pryda mitt face med. Men för att återgå till hattar blev jag mycket nöjd med den här. Så nöjd att den lilla linslusen i mig kröp fram och jag bad min äkta hälft att fotografera mig.

Här kommer en hattbild till!

Sedan hamnade vi hos Flickorna Lundgren på Skäret. Här har jag varit en gång tidigare för en sisådär 20-25 år sedan. Nu var det dags igen. Vi kom lagom till lunchtid och passade på att unna oss en riktktigt god lunch.

Och nämen titta här - här är jag igen! Ser ni att jag har mitt förra loppisfynd på mig (kjolen) och den uppmärksamme ser också att jag har min första Taygete-sjal på mig också, som jag blev klar med för ett tag sedan. Passar finfint ihop!

Sedan såg vi en sådan här också. Observera räven som vilar ovanpå suffleten...

Sist men inte minst ångrar jag att jag inte köpte de här. De ser kanske inte så mycket ut på bilden men jag lovar att de var jättefina i verkligeheten. Men vi haaar ju (jodå, det har vi...) ingen plats, suck!






2 kommentarer:

  1. Väldigt klädsam hatt måste jag säga. För att inte tala om sjalen! Å, kjolen och skorna såklart. Så mysigt att du är tillbaka i bloggandets värld. En riktig feelgood kick!

    SvaraRadera
  2. Tack, tack och tack! Puss och kram! :-)

    SvaraRadera