torsdag 6 mars 2014

Gammal kofta

Jag tänker göra något oerhört. Jag tänker göra något vågat. Jag tänker göra något anmärkningsvärt. Jag tänker repa upp en gammal kofta jag stickat en gång för eoner av tid sedan. En av de första koftor jag någonsin stickat faktiskt. Den blev sned och vind och lite klumpig i sömmarna och jag har nästan aldrig använt den. Dessutom har mössen käkat hål på den... Så jag repar upp och återanvänder. Men vad det ska återbli av den upprepade koftan vet jag ännu inte. Några förslag?





En ny kofta skulle jag kunna tänka mig för jag vill ju gärna återanvända de snygga knapparna också.



6 kommentarer:

  1. Hmmm...en kofta? Eller...nä nu vet jag, kanske en mössa..? Garnet ser ut att vara av den lite tjockare kvaliteten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Det blir många mössor det... Men kanske en mössa, ett par vantar och en halsduk?!

      Radera
  2. Svar
    1. Nu ska jag bara orka repa upp den... :-p

      Radera
  3. Svar
    1. Haha! Ja, de skulle säkert tycka det var kul. Tack för tipset ;-)

      Radera