torsdag 20 februari 2014

Strävsamma par!

En bild som en vän till mig lade ut på Facebook, föreställande en katt som troget väntar på grannhunden för att sedan gå en promenad tillsammans med henne, påminner mig om ett gammalt par som brukar promenera tillsammans på mitt jobb (jobbar i en stor trädgård med många besökare). Är det regnigt har hon ett paraply uppfällt. Är det soligt har hon också ett paraply uppfällt. De går i maklig takt, samma runda vid samma tid, lite snett lutade mot varandra. De sätter sig på samma bänk. I flera år har jag sett dem. De samspråkar en stund, löser ett korsord eller två. Är jag i närheten brukar jag få vara med på ett hörn.

Strävsamt par har jag länge tänkt. Men se, de är inte alls ett sammanboende par. De bor på varsitt håll, träffas vid bussen, åker in till stan och går sedan sin promenad tillsammans, precis som katten och hunden som bodde hos olika familjer. Lite sött tycker jag! :-)

2 kommentarer:

  1. Ja, de verkar ha just trevligt! I ur och skur promenerar de och muttrar lite missbelåtet framåt senhösten när vi tagit in bänkarna...

    SvaraRadera