måndag 27 januari 2014

Snöyra!

Ute yr snön, lägger sig i drivor. Inne sitter vi. Dricker varm choklad och kaffe. Sitter framför varm brasa. Toppen! kan man tycka och toppen tycker vi.
   Ändock fick dagens arbets-/skol-/dagisdag ett abrupt slut klockan 11 när den äkta hälften ringde och sa att det kanske var en god idé att försöka ta sig hem, då vår lilla grusväg har en tendens att bli fullständigt igensnöad - även vid den minsta lilla mängd snö. Blåser det dessutom friska vindar är snödrivorna ett faktum. Alltså tog jag mig till skola och dagis för att samla in tre stycken barn och begav mig hemåt alltmedan den äkta maken drog till affären för att inhandla diverse förnödenheter inför kommande eventuella svårigheter att ta sig både in och ut.
   Så nu sitter vi här och myser (efter att mannen i huset diskat hela lunchdisken för hand, eftersom vår diskmaskin så lägligt lagt av mitt i alltihop).

Sådant är livet på landet och så lite fina bilder på det! Glad vinter allihopa :-)

 
 
 
 
Jag hittade t.o.m. lite pepparkakor från i julas. Bingo! 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Nä, jag tycker inte alls synd om dig och din insnöade familj. Det syns ju TYDLIGT att det inte går någon nöd på er :D Har ni tur får ni bli hemma imorgon! Och har vi tur kommer det snart fler mysiga inlägg från dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Men jag undvek att skriva att jag dammsög hela huset och kom ifatt tre maskiner tvätt också. Så gick ju diskmaskinen sönder - tur M är bra på att diska ;-) Men visst var det mysigt! :-D

      Radera